سعید جهانشاهلو گفت: تغییرات در نظام کارمزد تاثیر با اهمیتی در روند سودآوری و درآمدی «آپ» ندارد و شرکت، سیاست خود را که جدا و محدودسازی منابع کارمزدی از سایر منابع درآمدی است با قدرت ادامه میدهد.
به گزارش بانکینا، معاونت مالی شرکت آسان پرداخت پرشین، درباره نامه شاپرک و تغییرات در نظام کارمزد گفت: این نامه، توصیه شاپرک به همه شرکتهای PSP بوده است؛ زیرا بخش قابل توجهی از درآمد این شرکتها از طریق کارمزد محقق میشود.
سعید جهانشاهلو افزود: تغییرات در نظام کارمزد تاثیر با اهمیتی در روند سودآوری و درآمدی «آپ» ندارد و شرکت، سیاست خود را که جدا و محدودسازی منابع کارمزدی از سایر منابع درآمدی است را با قدرت ادامه میدهد. وی بیان کرد: در حال حاضر، میزان دریافت یا کاهش کارمزد مطرح نیست، بلکه موضوع این است که این کارمزدها از چه کسانی دریافت شود.جهانشاهلو با اشاره به اینکه در سالهای گذشته ابتدا کارمزدها از بانکهای صادرکننده کارت دریافت میشد، افزود: در حال حاضر این روند تغییر کرده و بانکهای پذیرنده این کارمزدها را پرداخت میکنند.
وی ادامه داد: برنامه این است که منبع اخذ درآمدها تغییر کند و ارکان مختلف تراکنش شامل بانک صادرکننده کارت، بانک پذیرنده، پذیرندگان (مغازهدار) و مشتری این منبع را تامین کنند. به گفته جهانشاهلو، با روندی که شرکت در پیش گرفته حتی اگر درآمدهای کارمزدی هم تغییر نکند، در سالهای آتی سهم کوچکتری از سرفصلهای درآمدی آسان پرداخت را به خود اختصاص خواهد داد. وی بیان کرد: در حال حاضر با توجه به ارائه خدمات جدید در اپلیکیشن آپ، سهم درآمدی کارمزد از درآمدها روزبهروز در حال کاهش است و اگر کسری کارمزد وجود داشته باشد، نهتنها چشمگیر نیست، بلکه بهراحتی با توسعه فروش خدمات جدید قابل جبران خواهد بود.جهانشاهلو با بیان اینکه تمام درآمدهای شرکت از راه تراکنش نیست، گفت: شرکت فعالیتهای پشتیبانی، اپلیکیشن و خدمات نوینی همچون فروش بیمه، بلیت قطار و خدمات دیگری شامل فروش شارژ، اینترنت و جمعآوری قبوض خدماتی را بر عهده دارد.وی افزود: این درآمدها وابسته به تراکنش نیست؛ هرچند از محل تراکنش آنها نیز کسب درآمد میکنیم.
منبع: دنیای اقتصاد