اپلیکیشن مشتری به شما کمک میکند تا درآمدها و هزینههای خود را مدیریت کنید و به آسانی با مشتریان خود در ارتباط باشید و اطلاعات مربوط به آنها را مشاهده کنید.
بانکینا با هدف معرفی استارتآپهای مالی، اقدام به راهاندازی دایرکتوری استارتآپهای مالی ایرانی کرده است. در این دایرکتوری به مرور استارتآپهای فعال در حوزه مالی، بانکی، حسابداری و … به صورت جامع و خلاصه معرفی خواهند شد. صاحبان و مدیران استارتآپها میتوانند اطلاعات خود را برای درج در این دایرکتوری برای بانکینا ارسال کنند.
اولین شماره دایرکتوری به معرفی اپلیکیشن مشتری اختصاص یافته است.یکی از مهمترین اصول در موفقیت کسب و کارها، ارتباط موثر با مشتریان و مدیریت امور مربوط به آنها است. اگر صاحب یک یا چند کسب و کار هستید و میخواهید با مشتریان خود همیشه در ارتباط باشید، برنامه مشتری در این راه به شما کمک میکند.
روش کار
اولین کاری که پس از دیدن راهنمای اپلیکیشن مشتری باید انجام دهید، ایجاد کسب و کار جدید در آن میباشد. با لمس این گزینه در بالای صفحه میتوانید به تعداد نامحدود، کسب و کار تعریف کنید. مواردی که به این صورت ایجاد میشوند، درواقع یک کارت ویزیت هستند که امکان اشتراک گذاری اطلاعات آنها در برنامههای پیام رسان وجود دارد. این اطلاعات که ویرایش آنها نیز امکانپذیر است، عبارتند از: نام کسب و کار، نام و نام خانوادگی مدیریت، عنوان شغلی، شماره ثابت و همراه برای تماس ایمیل و آیدی تلگرام، بانک اطلاعاتی مشتریان، همکاران و پرسنل
باشگاه مشتریان
حتما شما هم مثل همه صاحبان مشاغل، تعداد زیادی مشتری دارید که باید به نحوی با آنها در ارتباط باشید. مهمترین وظیفه این برنامه اندرویدی نیز همین است و بدین منظور، بخشی به نام باشگاه مشتریان در آن وجود دارد. با وارد شدن به این قسمت میتوانید به تعداد نامحدود، مشخصات مشتریان خود را ثبت نمایید. با این کار، کارت هایی برای هر مشتری ایجاد میشود که امکانات زیر برای آنها پیش بینی شده است:
تماس با شخص از طریق تلگرام، پیامک یا مکالمه
نمایش خریدهای انجام شده توسط هر مشتری
مشاهده اطلاعات کامل افراد از قبیل شغل، تاریخ تولد، و…
ویرایش اطلاعات مشتریان
ابزار جستجو
امکانات ویژه برای مدیریت امور مالی
برنامه مشتری فقط برای مدیریت مشتریان و ارتباط با آنها نیست. قابلیتهایی که در زیر نام بردهایم به شما امکان میدهند تا با این اپلیکیشن، به امور حسابداری و حتی انبارداری نیز بپردازید:
۱)مدیریت درآمدها: در این بخش میتوانید کالاها یا خدماتی که فروختهاید را ثبت کنید. هنگام افزودن درآمد جدید، اطلاعاتی مانند کد مشتری، نام و کد کالا، مبلغ کل وپرداخت شده، تعداد و تاریخ ثبت از شما خواسته میشود. برای هر درآمد، یک کارت ایجاد میگردد که امکان ویرایش یا حذف آن نیز پیش بینی شده است.
۲)مدیریت هزینهها: این قسمت از مشتری، مربوط به ثبت هزینهها میباشد که با وارد کردن اطلاعاتی مثل مبلغ، نام شخص گیرنده، موضوع هزینه، تاریخ ثبت و توضیحات دلخواه، انجام میپذیرد. در اینجا نیز کارتهایی ایجاد میشوند که امکان حذف و ویرایش آنها وجود دارد.
۳)حسابداری: حال که درآمدها و هزینه های خود را ثبت کردید، نوبت به حسابداری آنها میرسد. در این بخش میتوانید نمودارهای هزینه و درآمد و مقدار سود یا زیان را در بازههای زمانی مختلف ببینید.
۴)لیست کالاها: یکی از قابلیتهای مفید اپلیکیشن فوق، امکان انبارداری و مدیریت کالاها میباشد که در این قسمت انجام میشود. اطلاعاتی که موقع ثبت هر کالا باید وارد کنید عبارتند از: نام و کد کالا، قیمت خرید و فروش، میزان تخفیف، کد انبار و موجودی کالا، واحد اندازهگیری و تاریخ اولین و آخرین خرید
۵)مدیریت پیامک ها: ارسال پیامک، هنوز هم یکی از روشهای مرسوم برای ارتباط با مشتریان میباشد. شما میتوانید در این بخش، برای افرادی که به عنوان مشتری ثبت کرده بودید، به صورت گروهی پیامک بفرستید. متن پیام هم میتواند از نوع خبری برای تغییر آدرس، تبلیغاتی، مناسبتی و یا موضوع دلخواه باشد.
۶)مدیریت چک: اگر در کسب و کار خود با چک سر و کار دارید، مشتری برای مدیریت آنها، امکانات مفیدی را در اختیار شما قرار میدهد. اطلاعاتی که برای ثبت چکهای دریافتی یا پرداختی لازم است، شامل شماره و تاریخ چک، نام بانک، مبلغ، نام تحویل دهنده و تحویل گیرنده، شماره تماس و تنظیم یادآور میشود. شما میتوانید این اطلاعات را ویرایش نموده و یا وضعیت چک (پاس شده یا نشده) را مشخص کنید.
امکانات جانبی برای سهولت کار با مشتری
در این برنامه برای راحتی کاربران، امکانات جانبی مختلفی پیشبینی شده که عبارتند از:
ابزار جستجو برای یافتن اطلاعات مورد نیاز در هر بخش
تعیین متن دلخواه به عنوان متن پیش فرض پیامکهای گروهی
بارکدخوان برای وارد کردن کد کالا
امکان تعریف واحدهای اندازهگیری دلخواه
ابزار انتخاب تاریخ حرفهای
انتخاب کد مشتری و نام کالا از لیست
موقع ثبت درآمد افزودن مشتری از فهرست مخاطبین گوشی
جلوگیری از حذف برنامه و تعیین رمز ورود به آن
پشتیبانگیری از اطلاعات و بازگردانی آن
مشخص کردن سقف پرداخت ماهیانه برای مشتریان و ارائه تخفیف به آنها
هزینه اشتراک
استفاده از اپلیکیشن مشتری برای ماه اول رایگان است اما برای استفاده در مدت بیشتر از ۱ ماه، نیاز به خرید اشتراک ماهیانه یا سالیانه است که قیمت آن چندان بالا نیست.
جمعبندی
با توجه به توضیحاتی که دادیم باید گفت که این اپلیکیشن اندرویدی برای صاحبان مشاغل و افرادی که میخواهند کسب و کار خود را بهتر مدیرت کنند، میتواند بسیار مفید باشد. برای تولید چنین برنامه کاربردی باید به مدیر تیم “داده پردازان شرق” آقای مهندس پیرآزاد تبریک بگوییم و امیدواریم شاهد توسعه آن در نسخه های بعدی باشیم.
دانلود
اپلیکیشن مشتری در کافه بازار قرار دارد و بهعنوان اپلیکیشن برگزیده کافه بازار در صفحه اول آن نمایش داده شده است. اپلیکیشن مشتری را میتوانید بصورت رایگان از اینجا دانلود کنید.