مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: بانک ملی ایران به دنیای استارتآپها و فینتکها بهصورت جدی وارد شده و محصولات منحصر به فردی را در این حوزهها طراحی و اجرا کرده است
به گزارش بانکینا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، محمدرضا حسین زاده در «ملی شو» که برای رونمایی از محصولات و خدمات نوین این بانک برگزار شد با بیان این که به اذعان نهادهای معتبر بینالمللی، ورود بانک ملی ایران به شبکههای اجتماعی و ارائه خدمات مالی در این بستر، یکی از پیشرفتهترین روشهای بانکداری دیجیتال در دنیاست، اظهار کرد: «بانک ملی ایران به دنیای استارتآپها و فینتکها بهصورت جدی وارد شده و محصولات منحصر به فردی را در این حوزهها طراحی و اجرا کرده است.»
او با تأکید بر این که پشتوانه عظیم بانک ملی ایران، ضامن موفقیت همه این طرحهاست، ادامه داد: «نخبگان دانشگاهی و توانمند در عرصه فناوریهای نو را جذب کردهایم تا از توانایی آنها برای ارائه محصولات خلاقانه استفاده کنیم و آنچه امروز در «ملی شو» رونمایی خواهد شد، تنها بخشی از آنهاست.»
حسین زاده با بیان این که «بانک آفیسر» یک خدمت بسیار پیشرفته همپای بانکهای بزرگ و معتبر جهان است که بسیاری از مشتریان را از مراجعه به شعبه بینیاز میکند، گفت: «این خدمت بر بستر سامانه «بله» ارائه میشود و تحولی جدی در عرصه بانکداری کشور است.»
او در ادامه به کارت سکه، ملی فاند، ملی بازار، VTM، CRS، توریست کارت، شعبه سیار، باجه جوانهها و رمز یک بار مصرف ملی کارت به عنوان تازهترین محصولات ارائه شده توسط بانک ملی ایران اشاره کرد و گفت: «خدمت توریست کارت پایان امسال به مناسبت رخداد «تبریز ۲۰۱۸» در این شهر و چند شهر بزرگ دیگر کشور عملیاتی خواهد شد.»
مدیرعامل بانک ملی ایران همچنین از نمایش سه اثر منحصربهفرد در موزه بانک ملی ایران طی سه روز آتی خبر داد و گفت: «جام زرین مارلیک از حوزه فرهنگی دریای کاسپین، جام زرین حسنلو از حوزه فرهنگی دریاچه اورمیه و تکوک زرین مادها از حوزه فرهنگی قافلانکوه با همکاری سازمان میراث فرهنگی در این مدت مهمان موزه بانک خواهند بود.»
حسین زاده همچنین اعلام کرد که بانک ملی ایران از این پس دست کم سالانه یک بار، «ملی شو» خواهد داشت و در آن از محصولات و خدمات تازهاش رونمایی خواهد کرد.
همچنین معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه لحظهای چشمپوشی از پیشرفت فناوری و اطلاعات میتواند خسارتهای جبرانناپذیری را به همراه داشته باشد، گفت: «بانکها باید به عنوان مؤسسات مالی نسبت به هر تغییری در محیط تکنولوژی واکنش سریع داشته باشند.»
مسعود خاتونی با تأکید بر اینکه بانکداری الکترونیک امکان ارائه سریع و دقیق خدمات را به بانکها میدهد، افزود: «توسعه بانکداری الکترونیک موجب کاهش هزینههای بانکها میشود و از دیگر مزایای آن ایجاد حس رضایتمندی در مشتریان و افزایش رقابتپذیری در سیستم بانکی است.»
او تصریح کرد: «از دهه ۱۹۶۰ به بعد فعالیت بانکداری متحول شد و شاهد رشد سریع تکنولوژی بودیم که بهموازات آن انتظارات مشتریان نیز از بانکها بالا رفت.»
خاتونی بانکداری الکترونیک را از ابزارهای ضروری در تحقق تجارت الکترونیک عنوان کرد و ادامه داد: «ما در بانک ملی ایران معتقدیم که افزایش سود به معنای افزایش کیفیت نیست اما بالا بردن میزان کیفیت در ارائه خدمات یقیناً رشد سوددهی بانک را به دنبال خواهد داشت.»
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران تأکید کرد: «هدف ما این است که تمام نیازهای مالی مشتریان را خود مرتفع کنیم و نخستین ارائهدهنده خدمات مالی در تمامی بازارها باشیم.»
او گفت: «برای تحقق این امر نیز مدل کسبوکار مشتری محور و نه محصول محور را در دستور کار قرار دادیم و محصولاتی نظیر «بام» و «بله» امروز گواهی بر مشتری محور بودن بانک ملی ایران هستند.»
خاتونی با تأکید بر اینکه طی چند سال اخیر فاصلهمان را با بانکهای پیشتاز در عرصه فناوری کم کرده و در بسیاری از موارد گوی سبقت را نیز ربودهایم، گفت: «کارت سکه، توریست کارت، کش لس، شعب سیار و کیوسکهای بانک ملی ایران امروز اغلب امورات مشتریان را پاسخ میدهند.»
او عنوان کرد: «مسیری که بانک ملی ایران باید برای توسعه سرویسهای خود طی کند یقیناً پیچیدهتر از سایر بانکهاست چرا که ما وظایف حاکمیتی و ارائه خدمات در مناطق دورافتاده کشور را نیز بدون توجه به سود و منافع اقتصادی عهدهدار هستیم.»
معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران ابراز کرد: «بانک ملی ایران در مسیر توسعه خود، بانکداری دیجیتال را به عنوان یک الگو پذیرفته و بانکداری دیجیتال امروز در تمامی فعالیتها و معماری بانک اثرگذار بوده است.»
خاتونی خاطرنشان کرد: «بانک ملی ایران با فهم پدیده دیجیتال طی چند سال گذشته پروژههای متعددی را کلید زده و در نیمه نخست سال آینده شاهد پروژههای منحصر به فردی در شبکه بانکی خواهیم بود.»