شرکت سایان کارت در حال بررسی محصولات جدید mPOS و تبلت پوز است که بهزودی این محصولات جدید به بانک قوامین و مشتریان ارائه میشود.
به گزارش بانکینا، شرکت سایان کارت در راستای برنامه استراتژیک این شرکت که بهتازگی تدوین شده، پروژههایی جهت افزایش سهم بازار، بهبود فرایندها و محصولات جدید در نظر گرفته، بر همین اساس در حال بررسی محصولات جدید mPOS و تبلت پوز است که بهزودی این محصولات جدید به بانک قوامین و مشتریان ارائه میشود.
حسن ریوندی مدیرعامل شرکت سایان کارت در گفتوگو با روابط عمومی بانک قوامین در خصوص دیگر برنامههای این شرکت افزود: «پرداخت اینترنتی از دیگر برنامههای شرکت است و با توجه به اینکه ۷۰ درصد سهام شرکت متعلق به بانک قوامین و ۳۰ درصد متعلق به شرکت الکترونیک دی است. بحث درگاه پرداخت را داریم که هماکنون درگاه پرداخت شرکت سایان کارت در بسیاری از سایتهای ارائهدهندگان خدمات و کالا بهصورت اینترنتی فعال است.»
او با اشاره به اینکه آنطور که باید نتوانستهایم رضایت مشتری اصلیمان که همان بانک قوامین است را تأمین کنیم، تصریح کرد: «در بحث امور نمایندگان، نیازمند هستیم که با برنامهریزی دقیقیتر، تعیین الزامات و شاخصهای ارزیابی به نمایندگانمان کمک کنیم تا بتوانند به مشتریان بانک و شرکت خدمترسانی کرده و درنهایت بتوانیم رضایت مشتریان را جلب کنیم که این امر منجر به افرایش رضایتمندی از بانک میشود.»
مدیرعامل شرکت سایان کارت اضافه کرد: «درگذشته انتقال دانش جهت توسعه نرمافزاری دستگاههای کارتخوان توسط شرکت “XGD” انجام میشد و برنامهریزیها در داخل شرکت به انجام میرسید اما مدتی است با تدابیری که در شرکت سایان کارت اندیشیده شده است، در حال حاضر تیم نرمافزاری در حال آمادهسازی سرفصلها و برنامههای آموزشی است که انشا الله در یک بازه زمانی مشخص این انتقال تکنولوژی به انجام میرسد.»
مدیرعامل شرکت سایان کارت گفت: «بهزودی محصولات جدید mPOS و تبلت پوز به مشتریان ارائه میشود.»
مهندس ریوندی بابیان اینکه انتقال تکنولوژی یک فرایند است که نیازمند سازماندهی است، ادامه داد: «سطح یک این توسعه نرمافزاری به انجام رسیده است؛ تعمیرات سختافزار و تأمین قطعات سطح اول توسط همکاران شرکت سایان کارت در حال انجام است اما برنامهریزی و هماهنگیها در سطح گستردهتر توسط شرکت XGD انجامشده که بهزودی به مرحله عمل درمیآید.»
ایشان بابیان اینکه شرکت سایان کارت در سال جدید برنامهریزی استراتژیک و چشمانداز خود را تعیین کرده است، تصریح کرد: «چنانچه بتوانیم این برنامهریزیها را به مرحله اجرا درآوریم، سایان کارت به یکی از شرکتهای اصلی پشتیبانی دستگاههای کارتخوان و خودپرداز تبدیل خواهد شد. اگرچه سهم بازار سایان کارت بر اساس تعداد کارتخوانهای فعال و غیرفعال به نسبت خیلی زیاد است؛ به همین علت هماهنگیهای شرکت با بانک انجامگرفته که میانگین تراکنشهای کارتخوانها افزایش یابد.»
مدیرعامل سایان کارت به برخی مشکلات این شرکت در استانها ازجمله تأخیر در ابطالها، تأخیر در نصب و بعضاً عدم تأمین بهموقع رولهای حرارتی اشاره و خاطرنشان کرد: «در مباحث مربوط به پشتیبانی، برنامهریزیهایی در خصوص کنترل و به حداقل رساندن چنین مشکلاتی صورت گرفته است که پیشبینی میشود طی سه چهار ماه آینده با ارزیابیهایی که انجام خواهیم داد، بهبود وضعیت خودش را از طریق شاخصها نشان بدهد.»
ریوندی بابیان اینکه تعداد دستگاههای این شرکت در مقایسه با دیگر رقبا زیاد نیست اما تنوع برندش بسیار بالاست، گفت: «شرکت در هر بار تعریف محصول جدید و تغییر نگارش ناچار است حداقل با چهار منبع یا چهار شرکت غیر از خودمان مکاتبه و هماهنگی کند تا بتواند به درخواستهای مشتریان جامه عمل بپوشاند، بنابراین این فرایند بسیار کند و زمانبر انجام میشود. این امر از نگاهی تهدید است و شرکت را جهت تعریف محصولات جدید محدود میکند.»
او با اشاره به اینکه سایان کارت دارای پنج برند BITEL، CASTLES، INGENICO، XGD، PAX است که این مسئله ما را بهشدت آسیب پذیرکرده است، افزود: «در مدیریت قبلی تعدد برند وجود داشته اما طی ۸ ماه اخیر سعی شده است جلوی تعدد برند گرفته شود، حتی در حال محدود کردن برندها هستیم به این شکل که با گذر زمان که برخی دستگاهها از رده خارج میشوند، دیگر آن برند مورداستفاده قرار نمیگیرد.»
ریوندی ادامه داد: «برخلاف تصور برخی مشتریان شرکت «ایکس جی دی» خیلی سریعتر از سایر شرکتهای داخلی به درخواستهای ما پاسخ میدهد و با سرعت بسیار زیاد بحث اجرای درخواستهای شرکت سایان کارت را عملیاتی میکند و در مواقع زیادی خیلی بیشتر از تعهدات رسمی با ما همکاری میکند، اگرچه ما نیاز داریم که برای بهبود امور بیشتر فعالیت کنیم اما تاکنون از جانب این شرکت مشکلی نداشتهایم. در مواقعی که مشکلی ایجاد میشود بهموقع برای ما رفع اشکال میکنند، حتی چنانچه لازم باشد تیم اعزام میکنند.»
مدیرعامل شرکت سایان کارت با اشاره به نسبت تعداد کارتخوانهای سیار به ثابت در شرکت سایان کارت تصریح کرد: «موضوعی دیگر که بهعنوان تهدیدی برای شرکت پیش روی ماست و میتواند رابطه مستقیمی با کاهش میزان رضایت مشتری و بانک داشته باشد، نسبت تعداد کارتخوانهای سیار به ثابت است. در شرکتهای دیگر این نسبت بین ۱۵ یا نهایتاً ۲۰ درصد است اما در شرکت سایان کارت نزدیک به ۴۹ درصد است؛ به عبارتی ۴۹ درصد دستگاههای ما سیار و ۵۱ درصد آنها ثابت است. درحالیکه در شرکتهای دیگر این نسبت به ۲۰ درصد میرسد.»
او در همین خصوص افزود: «این مسئله همانطور که فرصتی از منظر بازاریابی برای بانک قوامین است میتواند برای شرکت سایان کارت تهدیدی از منظر پشتیبانی و ارائه خدماترسانی بهموقع باشد که جزو ذات کار است. چراکه همانطور که میدانید مشتریانی که کارتخوان سیار دارند، خودشان نیز سیار هستند؛ بنابراین خدمترسانی به این افراد مشکل است؛ این در حالی است که ما پشتیبانیمان استانی است.»
مهندس ریوندی با اشاره به چگونگی واگذاری دستگاههای کارتخوان به مشتریان در ادامه گفت: «انتقال دستگاههای کارتخوان به شخص ثالث عملاً امکانپذیر نیست بهاینعلت که کارتخوانها متصل بهحساب درخواستکننده است و فرآیند آن به این شکل است که مشتری بعد از بازاریابی به شعبه مراجعه میکند و درخواست کارتخوان ثابت یا سیار میکند، پسازآن مستندات موردنیاز مربوط به اطلاعات شخص و یا شرکت بررسی میشود.»
چنانچه دستگاه در اختیار شخص دیگری قرار گیرد بهمحض باز شدن اطلاعات پشت دستگاه، اطلاعات از بین میرود.
او در پایان با اشاره به اینکه از منظر تاریخی سال گذشته پایان خوبی داشتیم بهطوریکه شرکت در چند ماه گذشته بهترین دورانش را گذراند، تصریح کرد: «برخلاف سالهای قبل، نیمه دوم سال گذشته تعداد تراکنشها در مقایسه با بهمن ۹۴ بیش از دو برابر بود؛ اما ظرفیتی که ما ایجاد کرده بودیم بیش از سه برابر شده بود.»
در اسفندماه نیز تعداد تراکنشها تقریباً سه درصد و خردهای برابر شده بود. همچنین در اواخر سال گذشته وضعیت دستگاههای شرکت از منظر قطعی در سطح خیلی خوب قرار داشت اما ازنظر کیفیت، مباحث فرایندی و مباحث مرتبط با افزایش سطح رضایتمندی مشتریان، هنوز مشکلات زیادی وجود دارد. که انشاءالله با صبر و شکیبایی مشتریان و تلاش همکاران در یک حرکت روبهجلو همه مشکلات حل خواهد شد.