بانکداری همهکاره، مشتریان صاحب اختیار کانالهایی هستند که میخواهند استفاده کنند.
به گزارش بانکینا، بانکداری همه کاره (Omni‐channel) یک مفهوم فرضی نیست؛ بلکه ضرورتی برای تأمین نیازهای مشتریان است تا در هر زمان و مکان قادر به تامین نیازهای بانکداری خود باشند. از بین بردن مرزهای فیزیکی و دیجیتال و ارائه تجربه یکنواخت به مشتریان در سراسر کانال ها، همه کاره شدن نام گرفته است.
توسعه کامل پروژه بانکداری همه کاره نیازمند ایجاد دسترسی به تمامی نقاط ارتباطی مشتری است که با وجود سیستم های قدیمی بانک ها، با دشواری روبرو است. برای استقرار استراتژی کانال همه کاره ضروری است تا در زیرساخت های اطلاعاتی بانک و فرآیندهای بانکی بازنگری شود و با پایش نیاز مشتریان و ترسیم سفر مشتری، دیدگاه همه جانبه ای نسبت به فعالیت ها و رفتار مشتری ایجاد شود.
بانکداری همه کاره از رویکرد جاری چندکاناله (Multi-channel) متفاوت است. در رویکرد چندکاناله، بانک ها مشتریان را به استفاده از ارزانترین کانال ترغیب می کنند؛ در حالی که حداقل یکنواختی بین کانال ها را فراهم کرده و تجربه مشتری غیریکنواختی ایجاد میکنند. بانکداری کانال همه کاره، یک تجربه یکنواخت همراه با دسترسی بدون مرز به انواع خدمات و محصولات مالی را فراهم می آورد. در جهان
بانکداری همه کاره، مشتریان صاحب اختیار کانال هایی هستند که میخواهند استفاده کنند. بانکداری همه کاره، یک ایده فرضی نیست؛ بلکه ضرورتی است که خواسته مشتریان را برای کنترل زمان، مکان، کانال و اطلاعات لازم برای انجام بانکداری مدنظر قرار میدهد.
منبع: ره آورد دیجیتال؛ مرکز تحقیقات و تحول استراتژیک بانک ملت