بهگفته گلمحمدی، توسن علاوه بر توجه به مسئولیت اجتماعی خود خواهان این است که با بانکها در راستای مسئولیتهای اجتماعیشان همراهی کند.
به گزارش بانکینا، سعید گل محمدی، مهندس فروش توسن، درباره جایگاه CSR در شرکتهای امروز گفت: مسئولیت اجتماعی در جامعه ما کمی تازگی دارد و در چند سال اخیر برخی شرکتهای بزرگ و کوچک به این سمت رفتهاند. در دنیا هم با اینکه این مفهوم از سابقهی بیشتری برخوردار است ولی باز هم شرکتهایی هستند که حتی با آن تعارض دارند. شرکت ها و موسسات داخلی هم از این قاعده مثتثنی نیستند . اما هم اکنون میبینیم که بسیاری از بنگاه های اقتصادی، نیاز به آن را کاملا حس نموده و درک کاملی پیدا نمودند که صرفا توجه به بعد اقتصادی بنگاه کافی نیست ، ضمن اینکه توجه به مسئولیت اجتماعی خود میتواند به عنوان یک مزیت رقابتی برای آن بنگاه اقتصادی ایفای نقش کند . سازمانها خود متوجه شدهاند که مشتریان نهاییشان به این موضوع اهمیت میدهند و ترجیح میدهند از کالا یا خدمات سازمانی استفاده کنند که قدم های بیشتری در زمینه مسئولیت اجتماعی برداشته است.
وی در مورد نگاه توسن به مقوله مسئولیت اجتماعی اظهار کرد: در توسن سالهاست که به این موضوع توجه میشود و به عنوان وظیفه ، در روال تولید محصول و ارائه ی خدمت، نهادینه شده است . از آنجایی که توسن یک سازمان B2B است و مشتریانش اکثرا سازمانها یا بنگاه های اقتصادی مانند بانک ها میباشند ، این وظیفه را به چند روش به انجام میرساند یکی از این روشها تولید محصولات یا قابلیت هایی با کاربرد خیر خواهانه میباشد که بصورت رایگان در اختیار جامعه ی مشتریانش قرار میدهد ، همچنین ایجاد امکانی برای استفاده از بستر های موجود در توسن برای جامعه ی دانش محور و استارتاپها میباشد که بتوانند بدون هیج هزینه ای از این امکانات عظیم استفاده کنند. در روشی دیگر و برای همراهی با مشتریان ارجمندش در خصوص مسئولیت اجتماعی، در استفادهی محصولات شرکت با مشتریان خود درخصوص امور خیر خواهانه شریک شده و باعث کاهش هزینه های مشتریان در این امور میگردد.
به هر حال وظایفی اینگونه در فرایند های توسن نهادینه شده و جز روال کاری و برنامه ریزی آن قرار گرفته است. همچنین ما علاقه داریم تا مشتریان عزیز ما با شناختی که از توسن کسب نمودند، خودشان به ما درخواست دهند که بطور مثال میخواهیم فلان مسئولیت اجتماعی را انجام بدهیم و مایلیم از همکاری شما برای آن استفاده کنیم. زیرا یکی از وظایف خود میدانیم که توان و قدرت خودمان را در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی مشتریانمان هم به کار گیریم و قدمی هرچند کوچک برای هرچه بیشتر شدن این فرهنگ در جامعه برداریم.
گلمحمدی افزود: بهعنوان عضوی از توسن میگویم که توسن علاقه دارد در این خصوص پیش از بیش فعال باشد ، چراکه خود را در برابر جامعه مسئول میداند و مطمئن هستم محصولات و خدمات ما در این حوزه روزبهروز بیشتر شده و توسعه خواهند یافت.