در مراسمی با حضور مدیران ارشد بانک دی و شرکت تجارت الکترونیک دی از سامانه پرداخت موبایلی بانک دی با نام «دیبا» رونمایی شد.
به گزارش بانکینا به نقل از اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی، طی مراسمی که با حضور مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین، مدیران ارشد بانک دی و مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت تجارت الکترونیک دی برگزار شد از سامانه پرداخت موبایلی بانک دی «دیبا» رونمایی شد.
قربانی در ادامه با اشاره به تقارن زمانی رونمایی از سامانه پرداخت موبایلی دیبا با ایام الله دهه فجر گفت: سامانه دیبا همچون نهالی است که نیاز به حمایت و پشتیبانی همه جانبه دارد و می بایست ذینفعان بانک و تمامی شرکت های گروه مالی دی با حمایت از این سامانه موجب رشد و تعالی آن شوند.
مدیرعامل بانک دی ضمن تقدیر از همکاران معاونت فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک و شرکت تجارت الکترونیک دی با اشاره به اهمیت رقابت در نظام بانکی گفت: رقابت در نظام بانکی از زمان تاسیس بانک های خصوصی در حوزه های مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع به اوج رسید اما امروز مهمترین عنصر و مزیت رقابتی یک بانک ، سرعت عمل در طراحی و ارائه خدمات در حوزه فناوری های نوین الکترونیک است.
وی با تاکید بر ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور گفت: پیشرفت حوزه نرم افزاری در ایران و جهان به حدی شتابان است که امروز شاهد انقلاب موبایلی در جهان هستیم و هدفگذاری هوشمندانه در این عرصه دریچه ای است که سود و دستاوردهای آن برای هر کسب وکاری غیرقابل انکار است.
در ادامه این مراسم محمدعلی بخشی زاده، معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک بانک دی ضمن تقدیر از حمایت های همه جانبه مدیرعامل و هیئت مدیره بانک دی از راه اندازی سامانه پرداخت موبایلی دیبا گفت: در جهان امروز فناوری اطلاعات و ارتباطات درتمام بخش های زندگی روزانه بشر نفوذ پیدا کرده است و هرکشور نیز ساختارهای پولی، مالی، اداری و… خود را بر اساس این تغییرات طرح ریزی میکند.
وی افزود: امروزه میلیونها نفر از بانکداری الکترونیک تاثیر می پذیرند و با تحول نیازها و انتظارات جامعه بانکداری الکترونیک نیز تحول می یابد.
بخشی زاده با اشاره به تاثیر مستقیم بانک ها با زندگی روزمره مردم تاکید کرد: شرایط و نیازهای جامعه کنونی ایجاب می کند بانک ها با شناسایی هدفمند خواسته های مشتریان اقدام به طراحی خدماتی نماید که موجب افزایش رفاه حال مشتریان، کاهش هزینه ها و صرفه جویی در وقت آن ها شود.
معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک بانک دی با برشمردن ویژگی ها و مزیت های سامانه پرداخت موبایلی دیبا گفت: دیبا این امکان را برای مشتریان فراهم می کند تا در سریع ترین زمان ممکن و در عین حال با امنیت کامل ده ها خدمات متفاوت را دریافت نمایند.
در بخش دیگری از این مراسم علیرضا سمیعی، مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک دی با اشاره به اینکه مشتری مداری در نظام بانکی از اولویت ویژه ای برخورداراست در خصوص ضرورت طراحی سامانه دیبا گفت: امروزه همه سازمان ها در حال نزدیکتر شدن به مشتریان هستند و بانکها به عنوان مهم ترین بنگاه های اقتصادی کشور باید رویکرد کاربر محور را پیش بگیرند از همین رو مدیریت روش ها و کانال های ارتباطی مردم و بانکها از اهمیت بالایی برخوردار است که بانکداری الکترونیکی میتواند با سبک سازی فعالیت های عملیاتی بانکها آنها را در در این مسیر و تحقق اهدافشان یاری رسانده و با ارائه خدمات متنوع هم مشتری و هم سود بانک ها را حفظ کند.
وی افزود: بستر اصلی فعالیت های کسب و کارها و زندگی روزمره مردم، تلفن همراه است و بر اساس پیش بینی کارشناسان این ضریب نفوذ تا سالیان متمادی نیز ادامه خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک دی با اشاره به تاثیر اپلیکیشن های پرداخت موبایلی در کاهش هزینه ها و زمان گفت: در حال حاضر طراحی سامانه های پرداخت موبایلی استراتژی اصلی اکثر شرکت های پرداخت موبایلی است و مهم ترین دلیل آن نیز ارزش افزوده حاصل شده توسط این سامانه ها در قیاس با سایر ابزارهای الکترونیک مانند pos، ATM، Mpos و … است.
سمیعی در پایان به معرفی سامانه پرداخت موبایلی دیبا پرداخت و افزود: دریافت موجودی کارت های بانکی عضو شتاب، انتقال وجه شتابی، پرداخت قبوض و جرایم راهنمایی و رانندگی، خرید شارژ تلفن همراه و بسته های اینترنتی، مشارکت در نیکوکاری و امور خیریه، مقایسه و خرید انواع بیمه نامه، خرید بلیط هوایما، قطار و اتوبوس و رزرو هتل در سراسر ایران از مهم ترین ویژگی های سامانه دیبا است.
در پایان این مراسم ضمن رونمایی از سامانه پرداخت موبایلی دیبا ، مدیر عامل بانک دی در اقدامی خیرخواهانه با انجام یک تراکنش مالی برای موسسه خیریه کودکان کار این سامانه را افتتاح کرد.