به گزارش بانکینا، در گزارش حاضر مهمترین اقدامات، دستاوردها و نتایج حاصل از عملکرد شرکت شبکه الکترونیک پرداخت کارت(شاپرک) در بازه زمانی ۱۳۹۲ الی ۱۳۹۶ به اختصار شرح داده می شوند.
شرکت شاپرک با توجه به دلایل متعددی که مهمترین آنها عبارت بودند از دشوار شدن کنترل و نظارت، ناکافی بودن کنترل ها و تخصیص غیر بهینه منابع در صنعت پرداخت کشور و بر اساس چارچوب مصوبه مورخ ۸۹/۱۲/۲۵ شورای پول و اعتبار ایجاد گردید.
در این راستا اقدامات مختلفی در حوزههای نظارتی، استانداردسازی، امنیت، توسعه، تصمیم سازی حاکمیتی و مدیریت بازار صورت گرفته است که به تبیین اهم این اقدامات پرداخته ایم. همچنین این اقدامات منجر به حصول نتایج قابل توجهی در شبکه پرداخت الکترونیک کشور شده است که در این گزارش به این نتایج و خروجیها نیز توجه شده است. ”
فایل گزارش عملکرد چهارساله شرکت شاپرک را میتوانید از اینجا دانلود کنید.