لوران کویه میگوید: من به آینده بانکداری الکترونیکی در ایران نهتنها امیدوار هستم بلکه به آن اعتماد دارم.
به گزارش
بانکینا، لوران کویه (Laurent Collet) بهعنوان شریک در بخش تنظیم مقررات استراتژیک و امور مالی شرکتی دلویت در دپارتمان صنعت خدمات مالی تخصصی مشغول فعالیت است. او در دسامبر ۲۰۱۱ به کمپانی Deloitte پیوست و دارای بیش از ۱۸ سال تجربه حرفهای در زمینه امنیت شغلی، مدیریت مالی و بازارهای سرمایه است. تخصص وی در J.P. Morgan و Euroclear and PwC Financial Services با مهارتهای قوی در توسعه کسبوکار، ارتباطات و مدیریت سازمان تکامل یافته است.
کویه به فعالیتهایی که با شرکت توسن برای سازماندهی تجربه مشتری انجام داده بودند اشاره میکند. به گفته او همکاری توسن و دلویت بیشتر برای توسعه کیفیت سرویس است. لوران درباره اهمیت تجربه مشتری سخن میگوید و معتقد است که مشاورههای ارائه شده حاصل از بازخوردهای گرفته شده از مشتریان توسن به این شرکت کمک میکند تا چشمانداز آینده مشتریان خود را به تحقق برسانند و قطعا در چنین مسیری خود نیز ارتقا یافته و رشد خواهندکرد. در ادامه گپوگفت کوتاه «کتاب سال بانکداری الکترونیکی» با کویه را بخوانید.
لطفا درباره شرکت خود توضیح دهید.
شرکت ما شرکتی بزرگ در جهان است. ما شرکتی هستیم که برای مشتریان راهحلهایی همراه با مشاوره مدیریتی در حوزه خدمات مالیات و حسابرسی ارائه میدهیم. دلویت (Deloitte) بزرگترین شرکت خدمات حرفهای در جهان است که در کنار شرکتهای پرایس واتر هاوس کوپرز، ارنست اند یانگ و کیپیامجی بهعنوان یکی از چهار مؤسسه بزرگ حسابرسی جهان شناخته میشود.
شرکت دلویت در سال ۱۸۴۵ توسط ویلیام ولش دلویت در شهر لندن تاسیس شد. امروز دفتر مرکزی این شرکت در ساختمان جیای واقع در شهر نیویورک، ایالت متحده آمریکا مستقر است. امروزه شرکت دلویت خدماتی همچون حسابرسی، مشاوره، مدیریت ریسک سرمایهگذاری، مشاور مدیریت و مشاوره مالی را در بیش از ۱۵۰ کشور ارائه میکند.
ارتباط کاری شما با توسن چگونه است؟
شرکت توسن و دلویت از چند ماه پیش همکاریهایی را شروع کردهاند و شرکت ما با شناخت مشتریان و مشارکت توسن قدرت استفاده بهتر از فرصتهای بینالمللی را به توسن میدهد و جایگاه برتری را برای این شرکت در ایران و منطقه ایجاد خواهد کرد. ما در پروژه شرکت توسن به آنها کمک میکنیم. در این پروژه قرار است موفقیت و رضایت مشتریان آنها ارزیابی شود.
ما با توسن بر ارتقا و موفقیتی که مشتریان نیاز دارند تمرکز کردهایم. توسن یکی از اولین شرکتهای پیشرو است. ما با ارائه و جمعآوری بازخوردها در دورههایی که انتظار میرود نیازهای آینده آنها را برآورده میکنیم. ما با مشتریان مختلف توسن ازجمله بانکها مصاحبه میکنیم تا چیستی خواستههای آنها را برای آینده ارزیابی کنیم. قصد بر این است که برنامههای توسن را به شکلی ارتقا بدهیم که مشتریان را بهخواستههای آنها برای فردا برساند.
ما معتقدیم که این فقط یک اتفاق محلی نیست بلکه تمام جهان در این مسیر قرار دارد. ما در بازار فرانسه و سایر کشورهای جهان فعالیتهای همگرایانه بسیاری اعم از ادغامها و ترکیب فناوریها را شاهد هستیم. سازگاری این فناوریهای جدید برای پایه دادن به نیازهای متنوع کاربران و البته رقابت با رقبا است. به نظر من آینده بسیار روشن است و همه راهکارها میتواند در ساخت آینده بهتر فناوری موثر باشد.
شما چه پیشنهادی برای بانکها دارید؟
این پروژهای است بسیار مهم و پیچیده. پیشنهاد این این است که این پروژه قدم به قدم با یک مشاوره خوب برای پشتیبانی مناسب و دارای نفوذ کافی صورت گیرد. آینده را بسیار مثبت میبینم. در حال حاضر فکر میکنم که شما میتوانید از روی بسیاری از تکنولوژیهای روز، بانکهای جدید با تکنولوژی دیجیتالی داشته باشید که میتواند برای مشتریان بسیار ارزشمند باشد.
به نظر میرسد که شما به آینده بانکداری ایران بسیار امیدوارید.
این گفتوگو در فصل «نگاه از بیرون» نخستین شماره کتاب سال
بانکداری الکترونیکی منتشر شده است. اطلاعات تکمیلی پیرامون این کتاب و نحوه تهیه آن را میتوانید در
اینجا مطالعه کنید.