پیرو درخواست مشتریان مبنی بر ارائه نسخه پیامکی سامانه همراه بانک ملت، نسخه ۱.۱.۲ سامانه مذکور مبتنی بر سیستم عامل اندروید راهاندازی شد.
بر اساس این گزارش، خدمات نمایش داده شده در نسخه پیامکی محدودتر از سامانه مبتنی بر اینترنت است و ارائه خدماتی مانند نمایش نزدیک ترین شعبه، نرخ ارز و ... به جهت نیاز به بستر اینترنت در نسخه پیامکی میسر نیست.
در عین حال، استفاده از خدمات پیامکی سامانه همراه بانک، با پرداخت کارمزد در نخستین بار ورود به سامانه پیامکی ( پرداخت ۳۰،۰۰۰ ریال برای مقاطع سه ماهه از نخستین ورود) میسر است و مشتریان برای دریافت نسخه جدید این سامانه باید به نشانی اینترنتیhttp://mobile.bankmellat.irمراجعه نمایند.
مشتریان دارای تلفن همراه با سیستم عامل اندروید پس از نصب نسخه ۱.۱.۲ نرم افزار همراه بانک، به صورت همزمان نسخه پیامکی و نسخه اینترنتی همراه بانک را در اختیار خواهند داشت و میتوانند بیش از ۱۰۰ خدمت غیرحضوری بانک ملت را ازطریق نسخه جدید این سامانه استفاده کنند.
این گزارش حاکی است، به دلیل محدودیتهای مرتبط با سیستم عاملiOS، امکان ارائه نسخه پیامکی برای تلفنهای همراه آیفون (اپل) در حال حاضر میسر نیست.