هریت تالوار رئیس شرکت مارکوس گلدمن ساکس در کنفرانس Money 20/20 در شهر لاس وگاس بیان کرد: “آینده صنعت مالی، فناوری نیست. آینده صنعت مالی، در کنار مشتری بودن است، فناوری تنها یک توانمندکننده است.”
به گزارش بانکینا، شرکت مارکوس (Marcus) از شرکت های زیرمجموعه بانک گلدمن ساکس است و در ایالات متحده امریکا به افراد وام شخصی های بدون کارمزد و با نرخ ثابت ارائه می دهد. شرکت اینتوئیت (Intuit) نیز شرکت ارائه دهنده نرم افزارهای مالی، حسابداری و مالیاتی برای افراد و کسب و کارهاست که از معروف ترین اپلیکیشن های آن می توان به اپلیکیشن مدیریت مالی شخصی Mint و اپلیکیشن TuboTax و QuickBooks برای حسابداری و امور مالیاتی افراد و شرکت هاست. این دو شرکت اخیرا از طریق مشارکت، مشتاقانه به دنبال محصولات و مشارکت های جدید رفته اند.
هریت تالوار (Harit Talwar) رئیس شرکت مارکوس گلدمن ساکس در کنفرانس Money 20/20 در شهر لاس وگاس بیان کرد: “آینده صنعت مالی، فناوری نیست. آینده صنعت مالی، در کنار مشتری بودن است، فناوری تنها یک توانمندکننده است.”
از نظر تالوار کلید “در کنار مشتری بودن” اینست که به آنها بهترین و همچنین فراگیرترین تجربه را ارائه کرد. مشارکت و همکاری یکی از راه هایی است که شرکت مارکوس به عنوان پلتفرم وام دهی گلدمن ساکس می تواند به این هدف دستیابی پیدا کند.
تالوار پس از اعلام مشارکت دو شرکت “مارکوس” و “اینتوئیت” درباره نوع مشارکتی که به دنبال آن هستند صحبت کرد. او گفت “اینتوئیت” به سه معیار مهم دست یافته است: مشتری محوری، فناوری و داده های غنی.
شرکت “اینتوئیت” با داده های گسترده و سرویس استفاده آسان خود خواهد توانست براساس نیازهای خاص کاربرانش، محصولات شرکت “مارکوس” را به آنها معرفی کند. به گفته هریت تالوار یکی از مسائلی که شرکت مارکوس با مشارکت خود به دنبال حل آن می باشد، “بی میلی مشتری” است.
او گفت: “اگر بیماری داشته باشید، با یکی از دوستانتان صحبت می کنید، اما درباره بدهی ها و مسائل مالی با دیگران صحبت نخواهید کرد.” این چیزی که تالوار آن را “بی میلی مشتری” نامیده است. شرکت مارکوس با مشارکت با “اینتوئیت” می تواند این مسأله را حل کند، چرا که “اینتوئیت” تمامی داده ها و اطلاعات بدهی ها، درآمده و دیگر مسادل مشتریان را در اختیار دارد و در نتیجه می تواند پیشنهادهایی کاملا اختصاصی و مناسب مسائل مالی و بدهی افراد ارائه بدهد.
در حال حاضر شرکت مارکوس که سال قبل تأسیس شد، دو محصول ارائه می دهد: اولی، وام های شخصی بدون کارمزد با نرخ ثابت و دیگری، حساب پس انداز آنلاین با نرخ سود ۱.۳% می باشد.
هریت تالوار اظهار کرد شرکت مارکوس هدف دارد تا پایان سال میلادی جاری، ۲ میلیارد وام بدهد و اینکه تا روز شکرگزاری به این عدد خواهد رسید. او ادامه داد: “مشتری محور” بودن یکی دیگر از اولویت هاست و به همین دلیل است که (در وام های شخصی) هیچ کارمزدی نداریم.
مثال دیگر تلاش های شرکت مارکوس برای مشتری محور بودن اینست که تمامی تماس های تلفنی توسط کارشناسان وام دهی پاسخ داده می شود. تالوار در این باره توضیح داد که پس از بررسی و تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که مشتریان ترجیح می دهند به جای صحبت با ربات های مشاور، با انسان های مشاوره دهنده صحبت کنند. این نکته ریز اما تفکر برانگیزی بود که در تجربه مشتری به آن توجه شده است.
با وجود اینکه شرکت مارکوس در جریان درآمدی بانک گلدمن ساکس اثر مالی بزرگی ندارد، اما پایه و اساس برنامه های بزرگ بانکداری خرد بانک گلدمن ساکس به شمار می رود.
منبع: شرکت خدمات انفورماتیک