بهرهگیری از خوددریافت-خودپردازها در بانکها باعث کاهش هزینهها و درعینحال افزایش درآمدهای بانک و درنتیجه افزایش بهرهوری و سودآوری شعب میشود.
به گزارش بانکینا به نقل از شرکت ایران ارقام، در این یادداشت قصد داریم بیان کنیم که چرا استفاده از خوددریافت-خودپردازها برای شعب بانکها سودآور است؟ و چگونه میتواند راهحلی تحولآفرین و ارزشآفرین برای یک کسبوکار باشد؟ و چگونه میتواند تأثیرات مثبت بر روی تولید درآمد، تجارب مشتریان و بهینهسازی هزینهها در ارتباط با شعبه و مشتریان داشته باشد؟
درآمدزایی و سودآوری
اگر تمامی نقل و انتقالات پول نقد از طریق دستگاه خودردیافت-خودپرداز انجام شود، مزایای زیادی برای یک شعبه بانک حاصل میشود. کارمندان شعبه دیگر به خاطر انجام وظایف مرتبط با تحویل و واریز پول نقد خسته نمیشوند و دیگر برای انجام وظایف خود محدود به یک مکان خاص نیستند.
لذا کارکنان شعبه یک بانک میتوانند بر روی انجام فعالیتهایی ارزشآفرینتر متمرکز شوند که در تضاد با فعالیتهای پرمشغله اما دارای ارزشآفرینی کمتر مرتبط با نقلوانتقال پول است.
خوددریافت- خودپرداز برای شرکتها یا صاحبان مشاغل کوچک میتواند کلید درآمدزایی باشد و به شکلی موفقیتآمیز ازخوددریافت-خودپرداز بهره بگیرند.
کسبوکارها میتوانند بهطور ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته با بانک در حال تعامل مالی باشند و این دقیقاً همان خدماتی است که آنها میخواهند. این همان سطح از خدماتی است که شما را از رقبایتان متمایز میسازد.
در دستگاه خوددریافت-خودپرداز میتوان بهسادگی وجوه نقد را سپردهگذاری کرد که این امر موجب کاهش هزینههای پول گذاری و پول رسانی و پر کردن پیوسته خودپردازها میشود و از سوی دیگر به بانک اجازه میدهد تا میزان دسترسی به خود و خدمترسانی به مشتریان را به حداکثر برساند.
برای نمونه در بانک آی.ان.جی هلند درمجموع میتوان گفت که مجموع هزینههای عملیاتی تا ۳۰ درصد کاهش یافته و درعینحال تعداد محصولات فروختهشده به ازای هر کارمند در شعبهها تا دو برابر افزایش یافته است.
نمونه دیگر بانک کی بی سی بلژیک است در هر شعبه آن حداقل یک خوددریافت-خودپرداز استفاده شده است. شعب این بانک هماکنون دارای شرایط خوبی برای بازنگری در تصور کلی از مفهوم شعبه سنتی بانکی هستند و بیشتر بر فعالیتهای ارزشمند و مشتریان خود متمرکز شدهاند.