مرتضی ترک تبریزی مدیر امور فناوری اطلاعات بانک ملت از مدرنسازی کربنکینگ این بانک با هدف چابکسازی خدمات بانک و سرویسدهی به فینتکها خبر داد.
به گزارش بانکینا، مرتضی ترک تبریزی گفت: «در راستای تکمیل و گسترش سوپر مارکت IT بانک ملت شرکت شقایق که در حوزه سرویسهای مشتریان فعالیت میکند و شرکت صنایع یاس ارغوانی که بخش مشاوره مدیریت در پروژههای نرمافزاری بانک را بر عهده دارند مسئول پروژههای بخش فینتک بانک ملت شدند.»
او در خصوص رویکرد بانک ملت برای ورود به حوزه فینتک گفت: «بانکها نباید فینتکها را تصاحب کنند و باید با اختصاص منابع مالی و زیرساختی، آنها را حمایت کنند تا روند رشد آنها تسریع شود.»
او افزود: «در همین راستا نیز سال گذشته رویدادی با عنوان «فینکاپ» توسط بانک ملت و شرکت صنایع یاس ارغوانی برگزار کردیم که پیشزمینه مناسبی برای آشنایی بیشتر بانک با این حوزه و تعامل دوطرفه بانک و استارتآپهای فینتک شد.»
تبریزی در خصوص نحوه همکاری بانک ملت با فینتکها گفت: «برنامه ما در حوزه فینتک یکی در بخش تعامل و حمایت است و دیگری مرتبط با کربنکینگ بانک است که بتوانیم به آنها API بدهیم، در این زمینه هم از یک سال پیش با شرکت بهسازان کاری آغاز کردیم و در حال بهروزرسانی کربنکینگ بانک ملت هستیم.»
به گفته تبریزی بهروزرسانی کربنکینگ بانک ملت حدود ۱۸ ماه زمان نیاز داشته و هماکنون رو به اتمام است.
مدیر امور فناوری اطلاعات بانک ملت اذعان داشت: «این مدرنسازی در همه ابعاد خواهد بود و ما سعی کردیم با رویکرد Open API و Omni Channel چابکی و سرعت لازم در کربنکینگ بانک ایجاد کنیم.»
او با اشاره به این نکته که با شنیدن نام فینتک ذهنها به سمت استارتآپها و یا طیف محدودی از فینتکها میرود، افزود: «بانک ملت قصد دارد با هر شرکتی که توانایی تولید محصول جدید دارد که میتواند به بانک وصل شود و سبد محصولات فناورانه بانک را ارتقا دهد مذاکره و تعامل خواهد کرد.»
تبریزی در پایان با اشاره به مدرنسازی کربنکینگ بانک ملت با رویکرد بانکداری جامع گفت: «محصولات ما بر اساس نیازهای اعلامی بانکداریهای مختلف اعم از بانکداری جامع، تجاری، شرکتی و … تولید میشوند و این کار در آینده با سرعت و کیفیت بیشتری ادامه خواهد داشت.»
منبع: سرمدنیوز