«یک سوم مشتریان» حاضرند در مورد ارائه اطلاعات بانکی خود به شرکتهای فناوری اعتماد کنند.
به گزارش بانکینا، با شروع بانکداری باز از ماه ژانویه در انگلستان تحقیقات انجمن بین المللی پیش پرداخت ( Prepaid International Forum یا PIF) که بدنه تجاری بخش پیش پرداخت در صنعت مالی است نشان می دهد یک سوم افراد بالغ انگلیسی حاضرند اطلاعات مالی خود را به شرکت های فناوری “مورد اعتماد” مانند اپل،گوگل و یا اپلیکیشن های شخص ثالث که از چنین پلتفرم هایی استفاده می کنند بسپارند.
لستر گراهام سخنگوی PIF بیان می کند: “تلفن های هوشمند و موتورهای جستجو به ابزارهای ضروری زندگی روزمره تبدیل شده اند و این تحقیقات نشان می دهد که اکنون مردم تمایل دارند بانکداری باز را به لیست خدماتی که این دستگاه ها به بهبود آنها کمک می کند اضافه کنند.”
تحقیقات این انجمن که از بررسی ۱۰۰۰ فرد بالغ انگلیسی به دست آمده نشان می دهد ۳۴ درصد افراد ۱۸ الی ۲۴ سال خوشحال می شوند دسترسی ها و داده های لازم را به شرکت هایی مانند اپل بدهند و این رقم در مورد شرکت گوگل ۳۰ درصد است. در میان افراد مسن تر، ۲۴ درصد افراد بالای ۶۵ به بالا اظهار کرده اند که چنین دسترسی هایی را به شرکت اپل می دهند.
همچنین این انجمن به تعدد شرکت هایی که از “قابلیت ها و همه جایی بودن” گوشی های موبایل برای ارائه خدمات مالی استفاده می کنند و اینکه حالا می توانند قابلیت های خود را گسترش دهند اشاره می کند. می توان گفت فهرست “آینده های فین تک” و سازمان هایی که می خواهند وارد مقوله بانکداری باز شوند بی انتهاست.
منبع: بانکتاک