استقرار نظام جدید کارمزد برای شرکتهای خدمات پرداخت با هدف جلوگیری از ایجاد حباب اضافه در سهام بوده و قرار نیست شوکی وارد شود.
به گزارش بانکینا؛ ناصر حکیمی درباره تصمیم بانک مرکزی و شاپرک برای کاهش هزینه های بانک ها از طریق استقرار نظام جدید کارمزد برای ۱۲ شرکت ارایه دهنده خدمات پرداخت مخصوصا” ۴ شرکت بورسی کارت اعتباری ایران کیش، آپ، به پرداخت و تجارت الکترونیک پارسیان، توضیح داد: این برنامه با هدف جلوگیری از ایجاد حباب اضافه در سهام شرکت ها و ممانعت از زیان احتمالی سهامداران بوده و قرار نیست شوکی وارد شود.
وی ادامه داد: استقرار نظام جدید کارمزد در حال بررسی بوده اما تاکنون عدد و رقمی تعیین نشده بلکه به شرکت های پرداخت تذکر داده شده تا با توجه به افزایش حجم تراکنش ها و افزایش انتظارات، موضوع سهام در بورس را مدیریت کنند. چرا که بحث اعتماد سازی مردم در بازار سرمایه مقوله مهمی است.
حکیمی تاکید کرد: قرار نیست اتفاق عجیب و غریب رخ دهد و شوکی به شرکت های ارایه دهنده خدمات پرداخت داده شود بلکه تصمیم بر این است با منصفانه و متعادل کردن کارمزدها، از افزایش انتظارات سرمایه گذاران پیشگیری شود.
براساس این گزارش، طبق نامه ارسالی هفته گذشته شاپرک به PSP ها، یکی از چالش های پیش روی نظام پرداخت، کارمزد خدمات و هزینه بالای تراکنش شبکه پرداخت بوده و با توجه به هزینه های مترتب به بانک ها، اقداماتی برای اصلاح ساختار و نظام جدید کارمزد با هدف کاهش هزینه های بانک ها در حال انجام است. بنابراین لازم است شرکت های ارایه دهنده خدمات پرداخت مخصوصا” شرکت های حاضر در بورس، تمهیدات و پیش بینی های لازم را در صورت های مالی لحاظ کنند.
منبع: بورس پرس