طی مراسمی با حضور مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد بانک دی از سامانه بانکداری مشارکتی این بانک رونمایی شد.
به گزارش بانکینا به نقل از روابط عمومی بانک دی، محمدرضا قربانی، مدیرعامل بانک دی در مراسم رونمایی از سامانه بانکداری مشارکتی با اشاره به لزوم توسعه ابزارهای بانکداری الکترونیکی گفت: «یکی از رویکردهای اینترنت، بانکداری الکترونیک است که بهواسطه افزایش تعاملات اقتصادی، هرروز بر اهمیت آن افزوده میشود و بر اساس تکنولوژی روز دنیا در راستای کاهش بروکراسی نظام بانکی، راهکارهای راحتتری در برقراری ارتباط مالی و اقتصادی پیشرو قرار داده است.»
قربانی بابیان اینکه توسعه بانکداری الکترونیک در راستای تحقق بانکداری سبز و حمایت از محیطزیست یک ضرورت است خاطرنشان کرد: «استفاده از بانکداری الکترونیک علاوه بر تکریم اربابرجوع موجب کاهش هزینه نگهداری و استفاده از پول نقد و افزایش اعتبارات در چرخه نظام اقتصادی کشور و کاهش تورم و نقدینگی میشود.»
او ضمن قدردانی از اقدام ارزشمند معاونت فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک و اداره بانکداری شرکتی و اختصاصی معاونت اعتبارات برای طراحی سامانه بانکداری مشارکتی افزود: «در فضای رقابتی کنونی، تنوعبخشی به محصولات و توسعه خدمات کاربر محور ازجمله مزایای پیادهسازی شبکه نوین بانکی بر پایه فناوری اطلاعات است که امکان مدیریت کانالهای ارتباطی بانک با مشتریان را برای ارائه خدمات بهموقع و جلب رضایت آنها فراهم میآورد.»
محمدعلی بخشیزاده، معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک نیز در این مراسم با تأکید بر لزوم توجه به نوآوری و خلاقیت در حوزه بانکداری اینترنتی گفت: «بانک دی باهدف پاسخگویی به نیاز مشتریان بهویژه مشتریان حقوقی در خصوص تقسیم وظایف و تفویض اختیار جهت انجام عملیات مالی به کارمندان خود، اقدام به طراحی و پیادهسازی سامانه بانکداری مشارکتی کرده است.»
او افزود: «با استفاده از قابلیتهای این سامانه، کاربر اینترنت بانک میتواند جهت محول کردن برخی عملیات خود به فرد دیگر، کاربر یا کاربران مجازی با دسترسی مشخص به عملیات تعریفشده بر روی سپردههای موردنظر تعریف کند و از این طریق کاربران مجازی میتوانند بانام کاربری و رمز ارسالشده به بخشهایی که توسط کاربر اصلی مشخصشده دسترسی داشته و عملیات مجاز خود را از طریق منبع مالی مجاز انجام دهند.»
بخشیزاده تأکید کرد: «محدودیتهایی که از طریق بانک برای کاربر اصلی تعریفشدهاند در انجام عملیات بانکی شامل کاربران مجازی نیز میشوند.»
پاسخگویی به نیاز مشتریان حقوقی بانک جهت تقسیم وظایف مرتبط با عملیات مالی به کارکنان، پاسخگویی به نیاز مشتریان حقیقی جهت تفویض امور مالی خود به اعضای خانواده و یا اشخاص ثالث و نیز امکان تعریف کاربر مجازی و ارائه دسترسیهای مشخص جهت استفاده از منابع مالی کاربر اصلی، مدیریت آسان کاربران مجازی از طریق فعال یا غیرفعال کردن و ویرایش گروه آنها، مانیتورینگ فعالیتهای کاربران مجازی از طریق گزارش تاریخچه عملیات کاربران و گروهبندی کاربران مجازی جهت مدیریت دسترسیها ازجمله مزایای سامانه بانکداری مشارکتی است.
همچنین این سامانه که بهعنوان یکی از بخشهای اینترنت بانک دی در دسترس مشتریان حقیقی و حقوقی قرارگرفته است امکان تفکیک عملیات شخصی و شرکتی کاربر مجازی، تعیین سقف مجاز تراکنش روزانه و ماهانه و تعیین مقصد مجاز (سپرده / شبا) را برای کاربران مجازی فراهم میآورد.