معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران با توجه به اهمیت دیجیتالی شدن خصوصا در حوزه ارتباطات، از تلاش برای دیجیتالی کردن همه فعالیتهای این شرکت تا پایان امسال خبر داد
به گزارش بانکینا، داوود زارعیان -معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران با توجه به اهمیت دیجیتالی شدن خصوصا در حوزه ارتباطات، از تلاش برای دیجیتالی کردن همه فعالیتهای این شرکت با هدف حذف رفت و آمدهای مشترکان و تسریع در ارائهی خدمات تا پایان امسال خبر داده و گفت: پرداخت مستقیم (direct debit) از دیگر سرویسهای پرداخت است که مشترکین دارای حساب بانکی میتوانند با بانک قرارداد بسته تا بدون دریافت صورت حساب قبض، بانک هزینه خدمات را به صورت مستقیم پرداخت کند. برای این کار مشوقهایی نیز از طرف مخابرات و بانک برای مشتریان در نظر گرفته شده تا انگیزه یافته و دیگر نیازمند قبض تلفن نباشند.
زارعیان با تاکید بر خدماتی برای جلب رضایت مشتریان به ویژه در حوزه تلفن ثابت، اظهار کرده بود: اعلام صورت حساب قبض یکماهه یکی از اقدامات است. حذف قبوض کاغذی در یک فرآیند هشتماهه در کشور نیز از اقدامات دیگر است. افزایش کانالهای ارسال و دریافت صورتحساب از اکنون شروع شده بدین ترتیب تا آخر سال قبض کاغذی حذف میشود.
زارعیان همچنین با تاکید بر دیجیتالسازی و سادهسازی به عنوان دیگر خدمات مخابرات، گفته بود: دیجیتالسازی به این ترتیب است که رفت و آمد مردم حذف شده و همه سرویسهای مخابرات تا پایان سال به صورت عملیاتی دیجیتالی شود. همچنین ما به دنبال این هستیم هر آنچه مشتری را معطل میکند، حذف کنیم و سادهسازی بنیادین به صورت اساسی و حذف پروندههای کاغذی از برنامههای ماست، زیرا این پروندهها جای زیادی را اشغال میکنند در صورتی که مراجعه به آنها بسیار کم است.
دیجیتالی کردن فرآیندها برای تسهیل انجام امور همواره مورد توجه است و سازمانهای متعدد با ارائه خدمات دیجیتالی از جمله فراهم کردن پلتفرم و وبسایت و نرمافزار در جهت کاهش مراجعه حضوری مشتریان و ارائه خدمات در هر زمان و مکانی گام برمیدارند.
دیجیتالی شدن عبارت است از بهکارگیری تکنولوژیهای دیجیتالی برای تغییر مدلهای کسبوکار و فراهم کردن فرصتهای جدید تولید ارزش و درآمد. دیجیتالی شدن در واقع تغییر در تفکر سنتی نسبت به کسبوکار است، استفاده از تکنولوژیهای جدید برای ایجاد نوآوری در محصولات، فرایندها و بصورت کلی تغییر مدل کسبوکار تا ارزش جدیدی ایجاد و به نیازهای مشتریان پاسخ داده شود. این فرآیند میتواند به عناوین مختلفی موجب دگرگونی مدلهای کسبوکار شود.
در حال حاضر در سراسر جهان کسبوکارهای زیادی هستند که با حرکت از سمت مدل سنتی به دیجیتال شدن، صنعت مربوط به خود را دچار تحول کرده و تجربه جدیدی را موجب شدهاند. نمونههایی از این دیجیتالی شدن را در ایران هم میتوان یافت، از جمله تاکسییاب آنلاین، سفارش غذای آنلاین و دیگر پلتفرمهایی که از الگوهای خارجی مشابه خود استفاده کرده و بر راهحلهای دیجیتالی شدن تمرکز کردهاند.
بهکارگیری فناوری دیجیتالی به بیان دیگر ابزارهای دیجیتالی، نه تنها دسترسی به اطلاعات را تسهیل و جریان فرایندها را خودکار کرده، بلکه شکل سازمان، ساختار آن و مدلهای کسبوکار را دگرگون کرده است. این تغییرات در برخی صنایع تمامی ارکان کسبوکار را تحت تاثیر قرار داده و شکل جدیدی از سازمانها را به وجود آورده است. بدین ترتیب با استفاده از آخرین فناوریهای ارتباطی و اطلاعاتی مانند اینترنت، مراودات با اشخاص و سازمانهای دیگر در خارج از زمان و مرزهای فیزیکی را امکانپذیر میسازد.
منبع: ایسنا