وی افزود : باعنایت به اینکه بیشتر کاربران بانکی را مشتریان سنتی تشکیل می دهند و قصد به روز کردن خودشان را دارند. بنابراین بانکها باید با اطلاعیه، بروشور و تبلیغات آموزشی این نقطه ضعف را برطرف کنند.
سرهنگ آدینهلو تاکید کرد: مجرمان در عصر کنونی فضای ارتکاب جرم را از فضای واقعی به فضای مجازی سوق دادهاند و تمامی اهداف و اقدامات پلیس سایبری زنجان، فراهم ساختن بستر مناسب و ایجاد امنیت به منظور حضور راحت کاربران در فضای مجازی است.
وی با بیان اینکه کلاهبرداران سایبری با شیوه و شگردهای مختلف اقدام به سرقت اطلاعات کاربران و برداشتهای غیر مجاز ازحسابهای بانکی طعمههای خود میکنند، اظهار کرد: طراحی صفحات جعلی (فیشینگ) یکی از مهمترین نمونههای شگردهای کلاهبردارانه درفضای مجازی به حساب میآید.
رئیس پلیس فتا زنجان درپایان در خصوص راهکارهای ارتقای امنیت درحوزه بانکداری الکترونیکی گفت: آموزش کاربران درونبانکی سامانهها جهت رعایت استانداردها و دستورالعملهای فنی، اطلاعرسانی و آگاهسازی به کاربران و مشتریان خدمات بانکی، آموزش مدیران ارشد بانکها جهت اهمیت امنیت و شناسایی نقاط ضعف، رمزنگاری کلیه اطلاعات تبادلی و نیز تبادل اطلاعات منوط به امضای الکترونیکی آنها، نمایش پیام های پیشگیرانه در خصوص کلاهبرداری ها بر روی صفحه نمایش دستگاه های ATM، نصب دوربین در تمامی دستگاه های ATM جهت گرفتن عکس مراجعین و مسدود نمودن حساب های فاقد مشخصات کارت ملی برخی از موارد امنیتی است که حتما بانکها باید آن را اجرا نمایند.
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا