تلفات مالی تقلب در سال ۲۰۱۵ به میزان ۲۶ درصد افزایش یافته است و مؤسسات مالی اعلام کردهاند که تقلب در کارتهای پرداخت بیشترین نوع تقلب را به خود اختصاص داده است
به گزارش بانکینا، برای درک بهتر این مشکل بهتر است بپرسیم چند درصد از افراد در صورت هک شدن یک کسب و کار (خرده فروشی) از کار بیکار خواهند شد؟
در دنیای دیجیتال امروز، مصرفکنندگان سرعت و راحتی پرداختهای دارای ریسک بالاتر را ترجیح میدهند و به همین دلیل نیز رشد خریدهای آنلاین و تلفن همراه در چند سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.
با این حال، آیا میدانستید که تلفات مالی تقلب در سال ۲۰۱۵ به میزان ۲۶ درصد افزایش یافته است و مؤسسات مالی اعلام کردهاند که تقلب در کارتهای پرداخت بیشترین نوع تقلب را به خود اختصاص داده است؟
همچنین بر اساس گزارشات در سال ۲۰۱۵، میزان تقلبات مالی در حدود ۷۵۵ میلیون یورو در بخش خرده فروشی انگلستان ثبت شده است.
میتوان با قطعیت گفت که هزینه تقلبات مالی بالاست و گزارش سالیانه جرمهای خرده فروشی در انگلستان نیز رقم ۶۱۳ میلیون پوند را برای آن اعلام کرده است و خرده فروشان یکی از رایجترین اهداف برای مجرمان سایبری هستند و آمار تخلفات دادهها طی چند سال گذشته از بروز کلاهبردی و تقلبات و تراکنشهای جعلی خبر میدهد.
کلاهبرداران به طور استراتژیک تراکنشهای خرده فروشان را هدف قرار دادند و تقریباً تعداد حملات به خرده فروشان نسبت به نقاط دیگر بخش خدمات مالی سه برابر بوده است و از دست دادن اطلاعات شخصی از تجار از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ بیش از دو برابر شده است.
متخصصین جهانی حوزه امنیت اطلاعات، مشخص کردهاند که سه نوع از رایجترین حملات سایبری عبارتند از: نرم افزارهای مخرب هدفمند، سوء استفاده از آسیب پذیری نرم افزار و تزریق زبان پرس و جو ساختار یافته (SQL) است.
اما راه حل Verifone در مورد شکایات خرده فروشان در تقلبها، ارائه راههای کلیدی برای بهینه سازی پرداختهای موبایلی و آنلاین و نحوه ایجاد یکپارچگی آسان آن در سیستم عاملهای مختلف و همچنین استفاده از کانالهای مختلف پرداخت با تجربهٔ یکسان خرید omni channel برای مشتریان است.
همچنین خرده فروشان باید از نقصهای احتمالی در زیر ساختهایشان آگاه شوند و با ایمن سازی درگاههای آنلاین پرداخت به رشد صحیح شیوههای آنلاین که مورد پذیرش قالب مشتریان است کمک کنند.